Asociatia OncoPacientilor PHOENIX a marcat, pe 1 octombrie, Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Cancerului la San, prin organizarea evenimentului “Flashmobul Roz” din campania “Zilele Roz” de preventie a Cancerului la San – O zi roz, ca semn de promovare a feminității și demnității femeii cu mastectomie, in spatiul Pasajul Universitate Bucuresti.

Au participat peste 65 de persoane dintre care: 20 paciente cu cancer la san, printre cele mai active beneficiare ale Asociatiei OncoPacientilor PHOENIX si simpatizanti, alaturi de invitatii speciali, Violonist Dorina Ciurea si Trupa SobiS, reprezentata de profesor Camelia Dinu.

In acest cadru, au fost ascultate melodii clasice la vioara, oferite “pro bono” de invitat, un flasmob de dansuri ritmice oferit tot “pro bono” de dansatorii trupei “SobiS”, ca bucurie in redarea demnitatii si pastrarea feminitatii pacientelor cu mastectomie. De asemenea, s-au oferit peste 100 de fundite roz si 65 bratari roz ca simbol medical.

S-au oferit si 10 seturi de proteze de san cu sutien special personalizate, 65 de surprize roz in principal pacientelor oncologice. Au fost distribuite peste 5.000 materiale informative si de autoexaminare a sanilor la femei si barbati, atat participantilor pentru familiile si cunoscutilor lor, cat trecatorilor din la cel moment.

Asociatia OncoPacientilor PHOENIX desfasoara, in cadrul editiei a VI-a a campaniei nationale „Zilele Roz”, 5 actiuni referitoare la constientizare, prevenire, autoexaminare, screening, educatie si sprijin pentru pacientii cu cancer mamar si publicul larg.

Asociatia Oncopacientilor PHOENIX desfasoara intre 1-31 octombrie campania ZILELE ROZ, editia a VI-a, in cadrul careia a organizat 5 actiuni:

  • A marcat 1octombrie, prin organizarea evenimentului “Flashmobul Roz” ca semn de promovare a feminitatii si demnitatii pacientelor cu mastectomie si
  • A oferit 10 seturi de proteze si sutien personalizate;
  • A distribuit 10. 000 materiale cu autoexaminarea sanilor la femei si barbati;
  • A organizat eveniment de educatie si simulare autoexaminare la peste 300 studenti;
  • A continuat screeningul mamar pana 100 de tinere.

 

“Campania Zilele Roz este o campanie de preventie si screening a cancerului la san la femei si barbati si vizeaza, prin diferite actiuni, constientizarea unui numar cat mai mare de persoane ca, aceasta boala poata fi vindecata daca este depistata la timp, riscul fiind de 1 din 8 femei, vor face cancer in timpul vietii. Sunt aproape 9.000 pe an de cazuri noi si 3.000 de decese din cauza diagnosticarii tardive, ceea ce este ingrijorator”, a declarat Ioana Cristea, Presedinte Fondator Asociatia OncoPacientilor PHOENIX.