Ca la fiecare început de an, PRIAevents organizează conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity, aflată deja la ediția a 4-a, în data de 6 februarie 2019, bucurându-se de atenție deosebită din partea comunității farma, asociatii de pacienți, farmacii și distribuitori, dar și spitale private, producători și sau importatori de produse dermatocosmetice, consultanți și presă.

Conferința va avea loc la Pullman Bucharest World Trade Center, începând cu ora 9,30. În cadrul acesteia vor fi dezbătute teme actuale, de interes pentru sistemul sanitar, alături de toți cei implicați, precum: legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul societăților profesionale, rolul lanțurilor farmaceutice, reglementarea publicității suplimentelor alimentare, reglementarea publicității dermatocosmeticelor. De asemenea, rolul mass mediei, dar și al rețelelor sociale vor fi teme ce vor fi dezbătute în cadrul acestui eveniment.

Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, dispozitive medicale sunt extrem de importante, de aceea, în fiecare an organizăm aceasta dezbatere pentru a analiza anul care a trecut, pentru a aduce în evidență noi relementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a informa cât mai bine pe toți cei implicați și interesați.

Și anul acesta se va acorda o atenție deosebită temelor despre conduita etică în industria farmaceutică și despre conduita etică a sistemului sanitar – medici, pacienți, manageri de spitale, autorități.

La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity lectorii invitați sunt: Conf. Dr. Diana PĂUN – Consilier de Stat, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială: reprezentanți ai Ministerului Sănătății, Adriana COTEL – Președinte, ANMDM; Dr. Miljana GRBIC – Șeful OMS în România; Răzvan Teohari Vulcănescu – Președinte, CNAS; Laszlo ATTILA – Președinte, Comisia pentru Sănătate, Senatul României; Lorand TUROS – Vicepreședinte, Comisia pentru Cultură, Senatul României; Conf. Dr. Carmen ORBAN – Manager, Institutul Clinic Fundeni; Livică FĂTU – Avocat, Colegiul Medicilor din România;  Dr. Oana COCIAȘU – Președinte, RAC; Diana MEREU – Director Executiv, RASCI; Dr. Gerald FLINTOACĂ-FILIP – Secretar General, PRISA; Radu GĂNESCU – Președinte, COPAC; Ioana ANESCU – Director Executiv, IAB Romania; Marian PANĂ  – Director Comunicare si Imagine al Colegiului Farmaciștilor din România.

Statisticile spun că, în fiecare zi, spoturile industriei farmaceutice cumulează 23 de ore, pe cele 60 de canale media din România.

Românii vizionează într-un an milioane de reclame la medicamente, suplimente alimentare și dispozitive medicale. În condițiile acestei avalanşe de reclame, promovarea medicamentelor trebuie să fie reglementată în mod adecvat, să fie echilibrată şi susţinută în mod corespunzător de surse de informaţii complete şi validate ştiinţific şi în acelaşi timp să fie bine înţeleasă influenţa potenţială asupra deciziei de tratament, asupra rezultatelor şi costurilor, așa cum susțin reprezentanți ai pacien­ților, dar și autoritățile.  Publicitatea medicamentelor în secolul XXI este guvernată de directive, legi, regulamente, ghiduri şi coduri de etică diferite în fiecare țară, dar guvernate de aceleași principii. Publicitatea medicamentelor include publicitatea destinată publicului larg, profesioniștilor din domeniul sănătății, vizitele reprezentanților medicali la prescriptori, furnizarea de mostre, sponsorizarea de întâlniri promoționale pentru profesioniștii din domeniu etc., precum și orice formă de promovare destinată să stimuleze prescrierea, distribuirea, vânzarea sau consumul de medicamente.

Scopul din spatele reglementărilor din publicitatea medicamentelor este: să încurajeze utilizarea rațională a medicamentelor, prin prezentarea obiectivă a acestora și fără a le exagera proprietățile;  de a asigura că acestea sunt promovate corect în ceea ce privește beneficiile lor, fiind în acord cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului; de a asigura că publicitatea medicamentelor nu este înșelătoare.

Reglementarea marketingului în industria farmaceutică și a relațiilor cu profesioniștii din sănătate, dar și relațiile dintre industria pharma și asociațiile de pacienți, precum și informațiile transmise către specialiști și organizațiile acestora sunt subiecte tratate cu maxim interes și în România.

Promovarea medicamentelor este reglementată diferit în fiecare ţară, dar este guvernată de aceleaşi principii. Aceasta trebuie făcută în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru a se asigura utilizarea în siguranţă a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Scopul evenimentului este acela de a incuraja publicitatea şi promovarea medicamentelor în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru asigurarea utilizarii în siguranţă a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

La conferința PRIA Drugs and Medicine Publicity vor fi prezenți  și anul acesta reprezentanți din partea ANMDM, Administația Prezidențială, RAC, Comisia pentru Cultură și reprezentați ai companiilor farmaceutice, ale celor care produc dispozitive medicale, dar și suplimente alimentare și dermato-cosmetice.

Mai multe detalii despre agenda evenimentului PRIA Drugs and Medicine Publicity şi modalități de înscriere pentru participare puteți găsi pe https://priaevents.ro/pria-drugs-and-medicine-publicity-2019/